Livsstil

– Sist gang vi hadde Karpe-pop up, solgte vi 3000 hettegensere

Da Fløyel Shop solgte Karpe-merchandise i Oslo, strakk køen seg over flere kvartaler. I vinter er det bare Stavanger som får fysisk utsalg av Karpe-varene.

Publisert:
  • Ingebjørg Iversen
Denne jakken har Fløyel Shop laget bare 100 eksemplarer av.

Da Karpe satte i gang prosjektet sitt «Heisann Montebello» laget de en kleskolleksjon sammen med to menn fra Madla - Per Erik Smith og David Møller.

Det musikalske og visuelle prosjektet høstet flere priser - både Spellemannspris og P3 Gull.

Følg Byas.no på Facebook!

  • Få tilgang til gode rabatter og fordeler - helt gratis. Bli med i Byas Kompis!

Solgte tusenvis av plagg

De feiret prosjektet med tre konserter i Oslo Spektrum i april i år, og i den forbindelse solgte de også kolleksjonen i butikken Stress i Oslo.

Da var det flere hundre som sto i kø alle tre dagene, og Fløyel Shop solgte flere tusen plagg.

– Sist gang vi hadde Karpe-pop up, solgte vi 3000 hettegensere, sier daglig leder og gründer David Møller og fortsetter:

– Den siste dagen, da vi nesten ikke hadde noe igjen, kjøpte folk barneklær og brukte dem som magetopp, sier han og ler.

Flere stilte seg opp tidlig for å sikre seg de eksklusive Karpe-klærne, og politiet måtte gripe inn for å få bukt med køen, som strakk seg over flere kvartal.

Dumrian Patel 💕

Solgte 10.000 kinobilletter første dagen

For å avslutte «Heisann Montebello» har Karpe Diem laget en kinofilm, «Adjø Montebello», som vises landet over fra 7. desember til 10. desember.

Dagen billettene ble lagt ut for salg ble det solgt 10.000 kinobilletter, bare i Oslo.

I forbindelse med filmen har Fløyel Shop og teamet til Karpe laget en ny kleskolleksjon. Det er mye som tyder på at folk er like sultne på Karpe-merchandise som sist.

Da Byas møter Fløyel Shop-gründeren en time etter at de lanserte kolleksjonen på nett, er han allerede i gang med å pakke de første ordrene.

I år blir det derimot ingen pop up-shop i Oslo, og det eneste stedet du kan få tak i klærne i en fysisk butikk, er i Nygata i Stavanger. Det er jo ganske kult.

– Vi vurderte å ha pop up-butikk i Oslo også, men det måtte bli Stavanger, smiler Møller.

LES MER:

Gutta bak merket «Fløyel» startet opp i en kjeller på Madla for ett år siden. Nå lager de klær til Karpe Diem, Unge Ferrari og Arif

LES MER:

Emilie (24) fra Hundvåg har nesten 50.000 følgere på Instagram: – Bryr meg ikke om jeg våkner opp med 500 følgere i morgen

LES MER:

– Planen var å finne et butikklokale om et par år, ikke for to uker siden

Publisert:
  1. Konsert
  2. Oslo
  3. Stavanger
  4. Gründere
  5. Vinter

Fløyel takker for seg: – Vi kan ikke fortsette å drive på denne måten

Butikken skulle bli klesmerkets ansikt utad, men nå velger Madla-gründerne å stenge dørene kun ni måneder etter at de åpnet.

Publisert:

Relaterte artikler

  1. LIVSSTIL
    Skulle egentlig bare ha pop-up shop: Nå blir butikken værende i byen
    4 ÅR SIDEN
  2. AKTUELT
    Desember blir den store pop up-måneden i Stavanger sentrum
    4 ÅR SIDEN
  3. LIVSSTIL
    Åpner laboratorium for sneakers, gulltenner og skateboards
    4 ÅR SIDEN
  4. AKTUELT
    Klærne i denne butikken skal gi barn i Bangladesh en bedre fremtid
    5 ÅR SIDEN
  5. LIVSSTIL
    Press, utbrenthet og søvnløse netter: Slik er det å satse som ung gründer
    3 ÅR SIDEN
  6. LIVSSTIL
    En kollega rådet Stine (25) til å kjøpe bil i stedet for leilighet. Det har hun aldri angret på
    10 MÅNEDER SIDEN