Kultur

God respons på uvanlig treningssenter-reklame: – Vi har satt treningssenteret på kartet

Reklamevideoen som Storhaug Treningssenter publiserte søndag har gått sin gang på de sosiale mediene. – Vi har allerede folk som melder seg inn i senteret på grunn av reklamen, sier daglig leder.

Publisert:
  • Helgi Hildarson Hoydal
    Helgi Hildarson Hoydal

Storhaug Treningssenter har fått mange tilbakemeldinger siden videoen ble publisert, og nesten alle har vært positive, ifølge Thomas Skjørestad, medeier og daglig leder.

– Vi har hatt et par folk som har skrevet at det var litt for mye, men det tar vi ikke så tungt, sier han.

  • Følg Byas på Instagram!

Mange reaksjoner

Reklamen har hatt mange visninger.

  • 120.000 visninger på Facebook
  • 40.000 visninger på Youtube
  • Delt nesten 1000 ganger på Facebook
  • Likt over 2200 ganger på Facebook

Det er også mange som kommenterer under videoen på Youtube og Facebook:

«Fantastisk, topp med litt humor i disse tider»

«Denne reklamen er kanskje et av de beste jeg har sett på veldig, veldig lang tid»

«Fantastisk bra laga reklame! Kristoffer er bare kongen!!»

LES MER:

Ellos får kritikk for influenser-reklame: – Et eksempel på hvordan fettfobien sprer seg

Reklamen fungerer

Gode tilbakemeldinger på sosiale medier er én ting, men har det fungert i form av flere medlemmer?

– Vi har allerede folk som melder seg inn i senteret på grunn av reklamen, forteller Skjørestad.

Daglig leder er svært fornøyd med både respons og virkning av reklamen, og fortsetter:

– Det har satt oss på kartet, så nå vet folk hvem vi er, og hva vi står for, sier han, og utelukker ikke at det kommer mer fra teamet bak reklame-hiten.

– Vi har snakket om å lage flere reklamer og videoer, men det er ikke sikkert at det kommer til å være akkurat for treningssenteret, men kanskje for noe annet også, sier Skjørestad.

LES MER:

Espen (31) fra Sandnes spilte inn reklamefilm for NFL-lag på Preikestolen

LES MER:

Uvanlig reklamefilm får mange reaksjoner

Folk husker de sterke bildene

Men hvorfor har reklamevideoen slått så godt an?

Byas spurte instituttleder Ole Andreas Alsos ved Institutt for design ved NTNU tidligere denne uka.

Svaret: Svært sterke virkemidler, som røyking, alkohol og drap er ikke noe vi vanligvis forbinder med et treningssenter, og derfor vil seeren huske filmen.

– Dette kan sikkert få folk som kanskje ikke vanligvis kommer på treningssenter til å melde seg inn, sa Alsos, som også understreket at det nok ikke kun er røykingen og alkoholen som får folk opp av sofaen.

– Den er godt laget, de har fått en god skuespiller til å være med, og den har en virkelig uventet handling. Dette gjør at den blir godt mottatt.

Nå ligger det også til rette for at videoen kan nå enda bredere. Reklamen ble nemlig tirsdag også publisert med engelske undertekster. Denne har så langt over 1000 visninger på Youtube.

LES MER:

Helsedirektoratet ville ha korona-låt: Sang den inn på gutterommet på Våland

Publisert:
  1. Treningssenter
  2. Storhaug
  3. Facebook
  4. youtube
  5. Kristoffer Joner

Uvanlig reklamefilm får mange reaksjoner

– Målet med filmen er å vise at du kan være deg selv, sier medeier og daglig leder Thomas Skjørestad på Storhaug Treningssenter.

Oppdatert:

Relaterte artikler

  1. AKTUELT
    Flere lokale arrangementer rammes av gjentatte svindelforsøk: – Et kjempeproblem
    9 MÅNEDER SIDEN
  2. AKTUELT
    Byas sjekker: Hva gjør koronasøppelet med naturen vår?
    7 MÅNEDER SIDEN
  3. KULTUR
    Facebook fjerner «liker» fra offentlige sider
    11 MÅNEDER SIDEN
  4. KULTUR
    YouTubes Tiktok-variant kommer til Norge
    5 MÅNEDER SIDEN
  5. KULTUR
    Ti ting som var kulere før
    4 MÅNEDER SIDEN
  6. KULTUR
    – Jeg jobber i oppmerksomhetsbransjen, men liker egentlig ikke oppmerksomhet
    3 MÅNEDER SIDEN