Nok en strømmetjeneste får reklame i år
Flere vil lage billigere alternativer for å lokke abonnementene til seg.
Publisert:
- Ole-Fredrik Lambertsen
Mye tyder på at Netflix innfører et reklamealternativ til strømmetjenesten sin, og det allerede i år.
Nå melder Wall Street Journal (WSJ) at Disney+ sikter mot å gjøre det samme.
Det vil være som en del av et billigere abonnement, og reklamepausene skal være på fire minutter per time du bruker på innholdet, ifølge avisen.
Det reklamefinansierte abonnementet skal komme i løpet av året, men foreløpig er det kun snakk om å lansere det i USA, skriver Tek.no som viser til Variety og WSJ.
Slik skal reklamene være, ifølge det som blir rapportert:
- De skal ikke være relatert til politikk og alkohol
- De vil ikke dukke opp på barneprofiler
- Det vil heller ikke være noe målrettet mot yngre tenåringer
LES MER:
Ny strømmetjeneste skal kjempe om nordmenns oppmerksomhet
Publisert:
Netflix kan få reklamer allerede i år
Etter sigende betyr dette et billigere abonnement.
Publisert:
- Ole-Fredrik Lambertsen
Relaterte artikler
- KULTURNå bekrefter Netflix ryktene11 MÅNEDER SIDEN
- KULTURSå mye billigere blir reklame-Netflix9 MÅNEDER SIDEN
- KULTURHer er nyhetene hos Netflix, Disney+, HBO Max og Paramount+ i april1 ÅR SIDEN
- KULTURHer er nyhetene hos Netflix, Disney+, HBO Max og Paramount+ i juli11 MÅNEDER SIDEN
- KULTUR«Stranger Things» får spin-off11 MÅNEDER SIDEN
- KULTURHer er nyhetene hos Netflix, Disney+, HBO Max og Amazon Prime i september9 MÅNEDER SIDEN