Kultur

Nok en strømmetjeneste får reklame i år

Flere vil lage billigere alternativer for å lokke abonnementene til seg.

Publisert:
  • Ole-Fredrik Lambertsen
Disney+ sikter også mot reklame, slik som Netflix tidligere har annonsert.

Mye tyder på at Netflix innfører et reklamealternativ til strømmetjenesten sin, og det allerede i år.

Nå melder Wall Street Journal (WSJ) at Disney+ sikter mot å gjøre det samme.

Det vil være som en del av et billigere abonnement, og reklamepausene skal være på fire minutter per time du bruker på innholdet, ifølge avisen.

Det reklamefinansierte abonnementet skal komme i løpet av året, men foreløpig er det kun snakk om å lansere det i USA, skriver Tek.no som viser til Variety og WSJ.

Slik skal reklamene være, ifølge det som blir rapportert:

  • De skal ikke være relatert til politikk og alkohol
  • De vil ikke dukke opp på barneprofiler
  • Det vil heller ikke være noe målrettet mot yngre tenåringer
LES MER:

Ny strømmetjeneste skal kjempe om nordmenns oppmerksomhet

Publisert:
  1. Netflix
  2. Disney+
  3. Abonnement
  4. Strømmetjeneste

Netflix kan få reklamer allerede i år

Etter sigende betyr dette et billigere abonnement.

Publisert:
  • Ole-Fredrik Lambertsen

Relaterte artikler

  1. KULTUR
    Her er nyhetene hos Netflix, Disney+, HBO Max og Paramount+ i april
    3 MÅNEDER SIDEN
  2. KULTUR
    Ny strømmetjeneste skal kjempe om nordmenns oppmerksomhet
    2 MÅNEDER SIDEN
  3. KULTUR
    Ny «Squid Game»-sesong kommer først mot slutten av 2024
    3 MÅNEDER SIDEN
  4. KULTUR
    Ny «gratis» strømmetjeneste lansert i Norge
    1 MÅNED SIDEN
  5. KULTUR
    Snapchat kan snart koste penger – om du vil
    10 DAGER SIDEN
  6. KULTUR
    Forbyr storfilm på grunn av animert kvinnekyss
    13 DAGER SIDEN