Nå bekrefter Netflix ryktene

Strømmetjenesten jobber med ny og billigere abonnementsløsning etter masseflukt.

Publisert:
  • Ole-Fredrik Lambertsen
Netflix meldte i april at de hadde mistet 200.000 abonnenter i første kvartal. Det skal tjenesten nå gjøre noe med.

Ryktene om at Netflix vil introdusere reklameavbrudd i sine serier og filmer slik som vi kjenner det fra lineær-TV, har gått en stund.

Nå bekrefter Netflix-sjef Ted Sarandos, at det ligger i planene.

Det fortalte han i en tale under en reklamefestival i Cannes i Frankrike, ifølge The Hollywood Reporter, som også Tek.no siterer.

LES MER:

Netflix lager snill «Squid Game»

Netflix har mistet mange brukere, og i dag har de kun reklamefri abonnementsløsninger.

– Vi har sett forbi et stort kundesegment, som er folk som sier: «Hei, Netflix er for dyrt for meg, og jeg har ikke noe imot reklame,» sa Sarandos, ifølge The Hollywood Reporter.

Netflix jobber altså med å tilby et billigere abonnement enn i dag hvor det blir reklameavbrudd.

Netflix meldte i april at de hadde mistet 200.000 abonnenter i første kvartal. Det var for første gang på ti år at de hadde mistet brukere, og Netflix har siden sagt opp om lag 150 medarbeidere som konsekvens av det.

LES MER:

Disney+ får også reklame i år

Publisert:

Netflix kan få reklamer allerede i år

Etter sigende betyr dette et billigere abonnement.

Publisert:
  • Ole-Fredrik Lambertsen