«Squid Game» har 111 millioner seere globalt – er Netflix' største serie noensinne

Den sørkoreanske thrillerdramaserien «Squid Game» er blitt en enorm suksess for strømmetjenesten Netflix.

Oppdatert:
  • NTB
Park Hae-soo, Lee Jung-jae and Jung Ho-yeon i en scene fra den sørkoreanske dramathrilleren «Squid Game», som har truffet en nerve – med sin handling der økonomisk pressede mennesker spiller et dødelig barnespill for å unnslippe gjeld.

Som strømmetjenesten konstaterer i sosiale medier, blant annet på Facebook:

«Det tok over 10 år for Hwang Dong-hyuk å få laget Squid Game. Det tok bare 17 dager og 111 millioner fans globalt for at den skulle bli Netflix sin største serie noensinne».

Netflix offentliggjorde tidligere denne uka at «Squid Game» nådde ut til 111 millioner kontoer på verdensbasis, som så minst to minutter på serien, i løpet av sine første 17 dager.

«Squid Game» har tatt en hel verden med storm.

Strømmetjenesten bruker ifølge The Verge å måle seriers slagkraft i en 28-dagers periode, og «Squid Game» var den første serien som passerte 100 millioner i dette tidsrommet.

LES MER:

«That 70's Show» får spin off-serie

LES MER:

Dette er nyhetene hos Netflix, HBO og Disney i oktober

Serien ligger på førsteplass som mest sette Netflix-serie i 94 land etter premieren 17. september, og det er alle land der man lager en slik toppliste. Den har også toppet i 21 dager i USA, noe som er ny rekord for en ikke-engelskspråklig tittel.

Publisert:
Oppdatert:

Ny «Squid Game»-sesong kommer først mot slutten av 2024

Fansen må smøre seg med tålmodighet. Under Cannes seriefestival i helgen, erkjente «Squid Game»-skaperen Hwang Dong-hyuk at han hittil bare har skrevet tre sider av manuset til den neste runden.

Publisert:
  • NTB