– Vi vil revolusjonere måten tjenester blir solgt på

En idé Marianne Fedde Lilland fikk i dusjen har blitt til virkelighet. Appen hennes er som en restplass-app for velværetjenester.

Appen Droppin kan fungere godt for studenter. Dersom du er fleksibel på tidspunkt, kan du sikre deg gode tilbud.
Publisert: Publisert:
iconDenne artikkelen er over seks år gammel

– Droppin er som Too Good To Go for velvære, sier gründer bak appen, Marianne Fedde Lilland.

For noen år siden fikk hun en idé mens hun sto i dusjen. Hvorfor finnes det ikke en oversikt over når ulike salonger har ledig? En slags restplass-app for velværetjenester?

– Det fantes ikke noe som kunne gi en oversikt på hvor ulike salonger var, hvilke priser de hadde og om det var ledig. Da måtte man google seg fram.

Følg Byas.no på Facebook!

– Får solgt timer de ikke fikk solgt før

Appen viser timer salongene har samme dag, og to dager etter. Det er et krav at en viss andel av timene de legger ut skal være rabatterte.

– Hvor mye rabatt det er på timen velger de selv, men det skal være mellom 20 og 50 prosent.

Lilland tror det er en god ordning. Nå får salonger solgt timer de ikke fikk solgt før. Da er det ikke så farlig om prisene er rabattert.

– Noen av salongene vi jobber med sier omsetningen har økt etter at de tok i bruk appen.

Marianne Fedde Lilland ønsker å skape arbeidsplasser. - Vi vil bli en stor bedrift.

Passer godt til studenter

Hun tror at appen fungerer fint for de som har fleksible dager og som er opptatt av gode tilbud. Studenter, for eksempel.

– For de som har muligheten til å hive seg rundt, er dette midt i blinken.

Hun er fornøyd med appens utvikling. Siden oppstarten i mai har den blitt lastet ned 2000 ganger.

– Det vi ser, er at de som har brukt appen en gang, gjerne bruker den igjen. Det er det beste, sier hun oppglødd.

LES OGSÅ:

Les også

Oljebyen blir grønnere og grønnere, i alle fall i frisørsalongene

Les også

Nå har Fevang-brødrene kjøpt opp hele bygården

Vil skape arbeidsplasser

I Stavanger og omegn er 26 salonger med på appen. Nå er de også i gang med å rekruttere salonger i Bergen og Oslo. De får aldri nok.

– Målet er å bli en bedrift. Booking.com var også en startup en gang. Nå er vi syv som jobber med appen, med to fast ansatte. Jeg håper vi blir mange flere.

Hun har gitt jobb til mange studenter fra området, både fra BI og UiS.

Selv om at hun aldri har jobbet så mye som hun gjør nå, er hun ikke i tvil om at det er verdt det.

– Jeg har ingen planer om å gi meg. Vi har såvidt begynt.

Utmerker seg

Det harde arbeidet har blitt lagt merke til.

Tirsdag var Droppin sammen med 9 andre startups med på DNB NXT, en konkurranse om en investering fra DNB på 300 000 kroner.

De har også gjort det bra i andre konkurranser, blant annet Angel Challenge, hvor de var blant topp fem.

Utvikles stadig

Lilland er opptatt av at appen skal bli bedre. Denne høsten jobber de med å introdusere flere funksjoner, blant annet for at man skal kunne få en mer personlig tilrettelagt app.

– Det skal bli tilbakemeldinger fra kunder på appen, man skal kunne velge salonger som favoritter og få flere tilbud basert på hva du liker.

Riktig område

Det har nok vært riktig å starte i Stavanger-området, sier Lilland.

– Det er viktig at man kan prate med salongene og gi dem et ansikt å forholde seg til. Man må markedsføre både analogt og digitalt.

Nå satser appen mot et større marked - først i Norge, og etter det - hvem vet?

MER FRA BYAS:

Publisert: