Nå vil Instagram ligne enda mer på Tiktok
Meta og dets Instagram gjør stadig nye krumspring for å vinne brukere fra konkurrenten.
- Line Pevik
Instagram kopierer Tiktok igjen, skriver Dinside.
Tjenesten tester nemlig et nytt utseende på nyhetsstrømmen, med vertikal sveiping i fullskjerm-format og høyere bilder og videoer - veldig likt formatet til konkurrenten.
Techcrunch rapporterer om det samme, og omtaler det faktumet at Reels-funksjonen hos Instagram nå står for mer enn 20 prosent av tiden brukerne tilbringer på plattformen. Testingen av fullskjerm-formatet skal derfor være et grep for å fokusere enda mer på video hos Instagram.
Instagram-sjef Adam Mosseri bekrefter testen selv på Twitter:
Meta, som eier både Facebook og Instagram, gikk også nylig ut og varslet at de vil nedprioritere innhold fra andre plattformer delt hos seg. Du har sikkert lagt merke til at det finnes enormt mange Tiktok-videoer i Reels-videoene?
– Om du lager eget innhold, så skal dette gi bedre synlighet enn om du reposter noe som andre har laget, skrev Instagram-sjef Adam Mosseri i en Twitter-oppdatering i april.
Ekspert: – Ingen har så mye feilinformasjon som Tiktok
17 prosent av unge følger nyhetene kun i sosiale medier
Dette er de nye emojiene
Ekspert: – Ingen har så mye feilinformasjon som Tiktok
Takket være enormt mange brukere og lite filtrering av innhold er Tiktok på kort tid blitt den fremste kilden til desinformasjon under krigen i Ukraina.
- NTB
Relaterte artikler
- AKTUELTNå kan du se den norske dramaserien «Toxic» på Tiktok5 MÅNEDER SIDEN
- AKTUELTUkraina-krigen på SoMe: Hva er ekte? Hva er oppspinn?1 ÅR SIDEN
- AKTUELTVil Instagram kopiere funksjon fra trend-app?7 MÅNEDER SIDEN
- KULTUR17 prosent av unge følger nyhetene kun i sosiale medier11 MÅNEDER SIDEN
- AKTUELTDjesa reiser Europa rundt i en rosa varebil12 MÅNEDER SIDEN
- AKTUELTDenne måten å åpne knekkebrød-pakka på går viralt10 MÅNEDER SIDEN