Trekker tilbake omstridt «sugardating»-plakat

Forbrukerombudets konklusjon er at den er ulovlig. Men kampanjen fortsetter til andre norske byer - med noen justeringer.

Denne kampanjen er kjønnsdiskriminerende, slår Forbrukerombudet fast. Nå skal det gjøres noen justeringer før kampanjen ruller videre til andre norske byer.
Publisert: Publisert:
iconDenne artikkelen er over seks år gammel

Forrige uke ble det klart at Forbrukerombudet mener at reklamen som lokker kvinnelige studenter til å inngå forhold med såkalte «sugardaddies» er ulovlig, melder VG.

– Denne typen markedsføring bryter klart med likeverdet mellom kjønnene og er derfor ulovlig, sier forbrukerombud Elisabeth Lier Haugseth til VG.

Nettstedet har inntil videre stanset kampanjen.

Følg Byas.no på Facebook!

Kommer om to-tre uker

Rich Meet Beautiful-gründer Sigurd Vedal er imidlertid fast bestemt på at kampanjen skal videre til de andre store byene i Norge snart.

– Vi skal være på plass i Stavanger, Bergen og Trondheim innen to-tre uker slik planene foreligger nå, skriver han i en e-post til Byas.

– Mer kjønnsnøytral

Vedal selv mener ikke at den omstridte kampanjen er kjønnsdiskriminerende, men forteller at nettdatingtjenesten nå vil gjøre noen endringer i kampanjen.

– Vi ønsker at reklameplakaten skal oppfattes mer kjønnsnøytral ovenfor menn og kvinner. Vi ønsker å følge loven og samarbeide med Forbrukerombudet, men vi ser ikke på plakaten som kjønnsdiskriminerende, legger han til.

MER FRA BYAS:

Publisert: