Søker UiA-studenter til å vise studentlivet uten filter

Vil du med frie tøyler vise studentlivet ditt gjennom Instagram og Snapchat?

 Er du klar for å blottlegge livet ditt både på skolen og privat for alle som vil følge deg? Send en søknad til disse to.
Publisert: Publisert:
iconDenne artikkelen er over fem år gammel

– Ideen er å følge en student fra begynnelse til slutt gjennom et helt skoleår.

Det forteller Marit Wergeland-Yates, dekan på fakultetet for kunstfag på Universitetet i Agder, campus Kristiansand.

LES OGSÅ:

Les også

Hedda (21) takket nei til sykepleierutdanning i fjor. Nå må hun ta opp fag for å komme inn

Les også

Programmet for Studiestartfestivalen på UiA er klart – teaser med hemmelig headliner

Vil vise studentlivet fra innsiden

Det var Wergeland-Yates som kom med ideen om å vise studentlivet fra innsiden, altså direkte fra studentene.

– Det handler om å snakke studentenes språk. Så vi idémyldret rundt hvordan vi kan engasjere studentene, forklarer Kari Anne Røysland, rådgiver på fakultet for kunstfag.

Etter et møte med flere ansatte fra kunstfag, kom de fram til prosjektet som de har kalt «studentlivet uten filter».

– Vi søker studenter som vil formidle studentlivet fra innsiden, sier Røysland.

Gjennom prosjektet er målet for Marit Wergeland-Yates (t.v.) og Kari Anne Røysland å synliggjøre livet på kunstfag ved UiA.

Studentene får frie tøyler i sosiale medier

De søker etter kunstfagstudenter som byr på seg selv, og som tar oppgaven seriøst og er aktive.

– Vi må ha studenter som har lyst til- og syns det er gøy å presentere ting gjennom sosiale medier. I tillegg må de by på seg selv, sier Wergeland-Yates.

– De får frie tøyler til å vise akkurat det de vil?

– Ja, det er litt av poenget, sier hun, og legger til:

– En ting er at de skal ha frie tøyler, men vi må snakke litt om etikk. De har et ansvar som studenter, spesielt med tanke på medstudenter. Men vi skal ikke gå inn og redigere det de legger ut.

Gjennom Instagram og Snapchat skal du altså vise for eksempel campuslivet, forelesninger og lunsj, men også fester, bylivet, kulturelle opplevelser og andre fritidsaktiviteter. De vil i tillegg bli fulgt opp av fakultetet med en filmserie.

Annerledes markedsføring

Hovedtanken bak prosjektet er å markedsføre kunstfag på UiA og byens kulturopplevelser.

– Det er en utfordring å markedsføre studier, så dette blir en annen måte å synliggjøre tilbudene vi har på, sier Wergeland-Yates.

De ønsker gjerne én student fra hvert fagområde: Teater, kunst- og håndverk, rytmisk musikk, klassisk musikk og musikkpedagogikk. Det er også ønskelig med ulike nivå.

Jobben er ulønnet, men de får tilgang til kulturopplevelser i Kristiansand.

LES OGSÅ:

Publisert: