Rosa syklister tar opp kampen mot Nibbler

Tyske Foodora tar opp kampen mot lokale Nibbler om å levere mat på døra til sultne kristiansandere.

Foodoras rosa syklister tar snart opp kampen mot Nibblers grønne elbiler i Kristiansand.
Publisert: Publisert:
iconDenne artikkelen er over fem år gammel

– Vi ser alltid på muligheter for å vokse og utvide tilbudet vårt og Kristiansand er en perfekt by for det vi driver med. Både som en god mat- og sykkel-by.

Det sier markedssjef i Foodora Norge, Camilla Kildal, til Fædrelandsvennen.

Firmaet har for tiden ute en annonse hvor de søker etter 30 nye syklister. Kildal sier at de håper å være på plass i byen før sommeren.

Les også

MER OM NIBBLER: – Korteste leveringen var på 20 meter

Camilla Kildal er markedssjef for Foodora i Norge.

Bedre av konkurranse

Foodora, hvis kjennetegn er rosa syklister, startet i Tyskland i 2014 og tilbyr leveranse av mat fra restauranter til kunder. Dermed får kristiansandsfødte Nibbler plutselig konkurranse.

– Vi har erfaring fra både store og små byer og har absolutt tro på at Kristiansand er et marked som kan fungere for oss. Vi fokuserer på oss selv og det vi kan tilby, men konkurranse gjør bare at alle må bli bedre og gi kundene det beste tilbudet en kan, sier hun.

Ønsker konkurranse velkommen

Konseptutvikler Kjetil Tversland i Nibbler er ikke redd for litt konkurranse. Han var en av tre som var med å starte Nibbler i 2017.

– Konkurranse er uunngåelig og er en god drivkraft for å tenke innovativt og konstant forbedre brukeropplevelsen. En konkurrent vil være med på å skape bevissthet rundt slike tjenester. Det er absolutt rom for flere tilbydere, sier han.

Tversland tror likevel at mange kunder vil være lojale.

– Vi fokuserer på å være best på vår tjeneste med stort nedslagsfelt, effektiv logistikk med elbil kombinert med sykkel. Også har vi også andre spennende ting i emning, for å møte konkurransen.

Les også

LES OGSÅ: Nå kan du bestille online take-away fra restauranter i Kristiansand

Kjetil Tversland og Lise Dybvig i Nibbler, her fotografert ved en tidligere anledning.

Nibbler håper å vokse seg større, blant annet ved å utvide med flere ansatte.

– Vi investerer i flere elbiler og sykler for enda mer effektive leveranser. Vi vil også fokusere på å utvide tilbudet med flere restauranter. Vi har fått god støtte fra investorer og Innovasjon Norge og satser nå friskt framover for å både rulle ut tjenesten til nye byer og utvide konseptet. Vi går en spennende tid i møte, avslutter han.

– Vet hva de får

Markedssjef for Foodora, Camilla Kildal, sier at markedet er stort for slike tjenester i Norge.

– Folk lever på en annen måte enn de gjorde før. Det å få ting levert, ikke bare hjemme, men også i parken om sommeren, det tror vi har gjort mye for å fylle etterspørselen.

Kildal sier at de alltid prøver å optimalisere sitt tilbud for å få kunder i andre byer til å velge dem over andre tjenester.

– Jeg tror at grunnen til at kunder velger oss generelt er at vi har et godt utvalg av restauranter, at maten blir levert på relativt kort tid, og at de vet hva de får.

Nå ser hun fram til å levere mat rett på døra til sultne sørlendinger.

– Vi gleder oss veldig. Det er alltid spennende å utvide og treffe nye kunder, sier hun.

Publisert: