Det Nye avvikles som trykt magasin

Egmont Publishing legger ned printutgaven av Det Nye og satser i stedet på å nå leserne digitalt.

Etter 62 år blir den trykte versjonen av Det Nye lagt ned. Forsiden til høyre ble den siste utgaven av magasinet, oktober 2019.
Publisert: Publisert:
iconDenne artikkelen er over fire år gammel

Det Nye ble lansert i 1957, og har siden da rettet seg mot jenter og unge kvinner med innhold som mote, skjønnhet, samliv, helse, trening.

Fram til 2005 hadde magasinet et opplag på mer enn 60.000 eksemplarer, men de siste årene har opplaget stadig gått nedover.

Ansvarlig redaktør og direktør i VO Ung, Martine Lunder Brenne, mener det viser at målgruppen i stor grad lever sine liv og bruker tiden sin på nye digitale plattformer.

– Vi skal fortsette å nå unge kvinner, og setter nå full gass på å videreutvikle digitale kanaler, podkast, YouTube og event – men det blir uten magasinet Det Nye, sier hun.

Brenne understreker at Det Nye i sin tid var spiren til det som i dag er Egmont Publishings influencerbyrå Egmont People.

– Det Nye ble i 2017 til heldigitale «De Nye», som nå har utviklet seg til en egen influenceravdeling som har vokst seg langt større enn merkevaren den en gang var bygget på, sier Lunder Brenne.

På Egmont-eide Side2.no tar redaksjonen et tilbakeblikk på magasinet gjennom tidene; fra 50-tallet til histories siste utgave i 2019.

LES OGSÅ:

Publisert: