Aktuelt

Uvanlig reklamefilm får mange reaksjoner

– Målet med filmen er å vise at du kan være deg selv, sier medeier og daglig leder Thomas Skjørestad på Storhaug Treningssenter.

Oppdatert:
  • Helgi Hildarson Hoydal
    Helgi Hildarson Hoydal

En reklamefilm som Storhaug Treningssenter har publisert, skaper store reaksjoner på sosiale medier. Filmen ble publisert søndag, og den blir delt og likt av svært mange.

  • Følg Byas på Instagram!

Når vi vanligvis ser en reklamefilm for et treningssenter, er det som regel trente kropper og glade ansikter vi får se. I denne filmen er det mørk humor og overraskelser som skal selge medlemskap.

– Det er kult å lage noe annerledes. Noe som folk ikke forventer er bra, sier Skjørestad, medeier og daglig leder på Storhaug Treningssenter.

LES MER:

Ellos får kritikk for influenser-reklame: – Et eksempel på hvordan fettfobien sprer seg

Joner og humor

Filmen er laget av Thomas Skjørestad selv, som har fått med seg Atle Dahl, Reidar Ewing, Håvard Rosenberg og Kristoffer Joner på laget.

Det var sistnevnte som kom med ideen. Ifølge Skjørestad er humor et bra virkemiddel i slike film.

– Vi tenkte at vi skulle lage en film som var litt annerledes. Det ser ut som vi har truffet bra med denne, sier Skjørestad.

LES MER:

Helsedirektoratet ville ha korona-låt: Sang den inn på gutterommet på Våland

– Lov å være seg selv

Skjørestad forteller at mange er redde for å trene på treningssenter, fordi de tenker at de må være bra trent for å begynne - noe filmen bevisst spiller på.

– Det er selvfølgelig helt feil. Alle skal få lov til å være seg selv, sier han.

Målet med reklamefilmen er at folk ikke skal holde seg tilbake, og få lagt det kroppspresset som hersker, vekk.

– Det handler om å få folk til ikke å være redde for å komme inn i treningssenteret. Med denne filmen vil vi vise at ingen trenger å være bra trent for å komme inn til oss, sier han.

– Og så gjør vi det på en måte som er litt morsom, avslutter han.

LES MER:

Espen (31) fra Sandnes spilte inn reklamefilm for NFL-lag på Preikestolen

Noe som folk husker

Instituttleder Ole Andreas Alsos ved Institutt for design ved NTNU, tror reklamefilmen treffer så godt fordi den bruker svært sterke virkemidler: Røyking, alkohol og drap er ikke noe vi vanligvis forbinder med et treningssenter, og derfor vil seeren huske filmen.

– Dette kan sikkert få folk som kanskje ikke vanligvis kommer på treningssenter til å melde seg inn, sier Alsos, som understreker at det nok ikke kun er røykingen og alkoholen som får folk opp av sofaen.

– Den er godt laget, de har fått en god skuespiller til å være med, og den har en virkelig uventet handling. Det gjør at den sikkert vil gå sin gang på de sosiale mediene.

Publisert:
Oppdatert:
  1. Treningssenter
  2. Kristoffer Joner
  3. Humor
  4. Storhaug
  5. Trening

God respons på uvanlig treningssenter-reklame: – Vi har satt treningssenteret på kartet

Reklamevideoen som Storhaug Treningssenter publiserte søndag har gått sin gang på de sosiale mediene. – Vi har allerede folk som melder seg inn i senteret på grunn av reklamen, sier daglig leder.

Publisert:

Relaterte artikler

  1. KULTUR
    Kriminell Kunst med nytt konsert-konsept: – Det har vært en sinnssyk respons
    5 MÅNEDER SIDEN
  2. AKTUELT
    Hevder kjendiser driver med menneskehandel og er drept av myndighetene
    1 MÅNED SIDEN
  3. AKTUELT
    Treningssentre sliter økonomisk: – Frustrerende dersom vi ikke får åpne nå
    10 MÅNEDER SIDEN
  4. AKTUELT
    De løper for livet
    10 MÅNEDER SIDEN
  5. AKTUELT
    – Det er mange som sitter der ute alene og trenger all den støtten de kan få
    9 MÅNEDER SIDEN
  6. AKTUELT
    Inntektene falt med over fire millioner og millionoverskuddet forsvant
    5 MÅNEDER SIDEN