Uvanlig reklamefilm får mange reaksjoner
– Målet med filmen er å vise at du kan være deg selv, sier medeier og daglig leder Thomas Skjørestad på Storhaug Treningssenter.
En reklamefilm som Storhaug Treningssenter har publisert, skaper store reaksjoner på sosiale medier. Filmen ble publisert søndag, og den blir delt og likt av svært mange.
Når vi vanligvis ser en reklamefilm for et treningssenter, er det som regel trente kropper og glade ansikter vi får se. I denne filmen er det mørk humor og overraskelser som skal selge medlemskap.
– Det er kult å lage noe annerledes. Noe som folk ikke forventer er bra, sier Skjørestad, medeier og daglig leder på Storhaug Treningssenter.
Ellos får kritikk for influenser-reklame: – Et eksempel på hvordan fettfobien sprer seg
Joner og humor
Filmen er laget av Thomas Skjørestad selv, som har fått med seg Atle Dahl, Reidar Ewing, Håvard Rosenberg og Kristoffer Joner på laget.
Det var sistnevnte som kom med ideen. Ifølge Skjørestad er humor et bra virkemiddel i slike film.
– Vi tenkte at vi skulle lage en film som var litt annerledes. Det ser ut som vi har truffet bra med denne, sier Skjørestad.
Helsedirektoratet ville ha korona-låt: Sang den inn på gutterommet på Våland
– Lov å være seg selv
Skjørestad forteller at mange er redde for å trene på treningssenter, fordi de tenker at de må være bra trent for å begynne - noe filmen bevisst spiller på.
– Det er selvfølgelig helt feil. Alle skal få lov til å være seg selv, sier han.
Målet med reklamefilmen er at folk ikke skal holde seg tilbake, og få lagt det kroppspresset som hersker, vekk.
– Det handler om å få folk til ikke å være redde for å komme inn i treningssenteret. Med denne filmen vil vi vise at ingen trenger å være bra trent for å komme inn til oss, sier han.
– Og så gjør vi det på en måte som er litt morsom, avslutter han.
Espen (31) fra Sandnes spilte inn reklamefilm for NFL-lag på Preikestolen
Noe som folk husker
Instituttleder Ole Andreas Alsos ved Institutt for design ved NTNU, tror reklamefilmen treffer så godt fordi den bruker svært sterke virkemidler: Røyking, alkohol og drap er ikke noe vi vanligvis forbinder med et treningssenter, og derfor vil seeren huske filmen.
– Dette kan sikkert få folk som kanskje ikke vanligvis kommer på treningssenter til å melde seg inn, sier Alsos, som understreker at det nok ikke kun er røykingen og alkoholen som får folk opp av sofaen.
– Den er godt laget, de har fått en god skuespiller til å være med, og den har en virkelig uventet handling. Det gjør at den sikkert vil gå sin gang på de sosiale mediene.
God respons på uvanlig treningssenter-reklame: – Vi har satt treningssenteret på kartet
Reklamevideoen som Storhaug Treningssenter publiserte søndag har gått sin gang på de sosiale mediene. – Vi har allerede folk som melder seg inn i senteret på grunn av reklamen, sier daglig leder.
Relaterte artikler
- KULTURKriminell Kunst med nytt konsert-konsept: – Det har vært en sinnssyk respons2 ÅR SIDEN
- AKTUELTÅpnet på Storhaug i helga: – Ideen kom til meg da jeg jobbet på et annet treningssenter. Det var som et hull i markedet2 ÅR SIDEN
- AKTUELTTusenvis av stemmer og åtte vinnere: Vi oppsummerer #byasbeste 20212 ÅR SIDEN
- AKTUELTHevder kjendiser driver med menneskehandel og er drept av myndighetene2 ÅR SIDEN
- AKTUELTTreningssentre sliter økonomisk: – Frustrerende dersom vi ikke får åpne nå3 ÅR SIDEN
- AKTUELTDe løper for livet3 ÅR SIDEN