Ombré er #byasbeste frisør – igjen!

I fjor ble frisørsalongen i Hillevåg nominert for første gang – og vant #byasbeste frisør 2018. I år har de jammen med vunnet igjen. Gratulerer!

Melissa Gausel, Hanne Lyster, Linn Eie-Olsen, Martine Skretting Mydland, og Rjalda Alagic er Ombré frisørsalong.
Publisert: Publisert:
iconDenne artikkelen er over fire år gammel

– Det hadde jeg ikke trodd, forteller en lettere sjokkert salongeier.

– Så gøy, sier eier Linn Eie-Olsen med utropstegn.

Hun tror salongens faste og trofaste kunder er grunnen til den doble seieren.

Ombrè Frisør fikk 387 stemmer, som vil si de vant med 16 prosent av stemmene. På 2.plass finne vi Beauté Fatale i Sandnes, mens Barokk Stavanger stakk av med 3.plassen.

Her kan du lese om alle de nominerte:

Les også

De nominerte til #byasbeste frisør er klare!

Og her kan du stemme på #byasbeste takeaway:

Les også

Her er de nominerte til #byasbeste takeaway!

På Ombré liker de det naturlige. Derfor prøver frisørene alltid å frem kundenes naturlige skjønnhet. I tillegg er salongen dekorert med lune og naturlige farger.

Til de gror fast

Byas blir møtt av glade ansikter da vi kommer for å overrekke diplom og klistremerker.

Eier Linn Eie-Olsen har vært frisør siden 2009 og startet sin egen salong for snart åtte år siden. Hun kan ikke tenke seg å drive med noe annet.

Melissa Gausel er lærling ved Ombré og fikser på håret til bestevenninnen Ingvild Granberg Espeland. Espeland tror venninnen har en lysende fremtid i frisør-faget.

– Jeg ville jobbe med mennesker, og har alltid vært opptatt av mote, hår og design. Det er også fint å kunne vise frem noe man er god i og jobbe kreativt, sier Eie-Olsen.

Å åpne egen salong var skummelt, men det har gått over all forventning. Eie-Olsen har ingen planer om å legge inn årene nå:

– Her blir vi til vi gror fast.

Alt på én gang, takk!

I salongen er det travelt, men ikke for travelt. Tiden går ikke utover kundene. Hvis fargen skal være i håret i 30 minutt, så skal det gå 30 minutt, understreker Eie-Olsen.

– Vi fokuserer alltid på å få frem kundens naturlige skjønnhet.

Torill Medhus er fornøyd med behandlingen hun på Ombré. – Hyggelige og flinke folk, sier hun.

Martine Skretting Mydland forteller at det beste med frisørjobben er de ulike utfordringene:

– Å bli utfordret er det beste. Hvis en kunde kommer inn og plutselig vil farge hele håret, klippe «bob»-frisyre og pannelugg er det kjempe gøy, men den beste følelsen er når kundene blir fornøyde, uansett, sier Mydland.

Linn Eie-Olsen grep sjansen og åpnet opp sin egen salong for snart åtte år siden. – Jeg måtte bare hoppe i det, forteller hun.

Ryktet går

På Ombré tror de på å gjøre det lille ekstra. Hvis du blir tidlig eller sen, er de fleksible.

Torill Medhus sitter i frisørstolen og blir fønet av Eie-Olsen og Rjalda Alagic. Dette er hennes første besøk på Ombré, men det blir nok ikke det siste.

– Jeg ba om en time i natt, siden jeg jobber nattevakter, og de fikk skviset meg inn. Jeg har hatt lyst til å gå her lenge fordi jeg har lest om dem, sett bilder og hørt masse bra. Nå er jeg veldig fornøyd, forteller Medhus.

Torill Medhus er ferdig farget, klippet og fønet. Nå gjenstår bare stylingen. Eie-Olsen fikser en flott «fiskeflette» før det er på tide med en liten fotoshoot.

Kollegaer <3

Alle vet at livet blir bedre med gode kollegaer. Frisøryrket er hardt, men gøy når man er omringet av folk man liker trynet på.

Maria Grannes er en av Ombrés faste kunder og har gått til salongen siden oppstarten. I dag skal etterveksten tas og alt skal gjøres litt «kaldere» før vinteren.

– Alle som jobber her gjør sitt aller beste. Vi er kollegaer, men også venner. Det blir mye latter som vi deler med kundene, sier Eie-Olsen.

Hun tror kundene også setter pris på det gode arbeidsmiljøet.

Inne på «pauserommet» har Ombré skaffet seg et eget «fotolys» slik at fargene i håret kommer ekstra godt frem på bildene. Selv om det er travelt, får Torill Medhus styling av Eie-Olsen.

Småsnakken

Byas spør frisørene hvordan de håndterer småsnakken som frisører er så kjente for:

– Nesten alle kundene våre er faste, og mange har vært med siden starten. Derfor utgår «small talken» med dem, forteller Hanne Lyster.

– Man må jo se an kunden. Noen vil snakke, andre vil ikke – det er opp til dem. Uansett må du være utadvendt og like mennesker som frisør, sier Eie-Olsen.

LES OGSÅ:

Publisert: