Norske kjendiser elsker dette merket fra Jæren. Denne uken har OOTD pop up i Stavanger
Designer Elsa Fredrikke Nedrebø (27) har poppet opp på Magasin Blaa.
Husker du Elsa Fredrikke Nedrebø (27) fra Kvernaland? I fjor sommer tok vi en prat med designeren bak det populære merket OOTD ) *(outfit of the day *, som fikk mote og design inn med morsmelken fra skredder-mamma Gunn Auglend Nedrebø.
I 2015 startet 27-åringen opp merket OOTD, og siden har klærne hennes vært å se på kjente personligheter som Kathrine Sørland, Caroline Berg Eriksen, Anniken «Annijor» Jørgensen, Camilla Herrem og Marianne Jemtegård, for å nevne noen.
* Her kan du lese hele intervjuet med Elsa Fredrikke om starten på designeventyret
Denne uken har hun pop up-butikk i Stavanger, inne på Magasin Blaa.
- Følg Byas.no på Facebook!
- Få tilgang til gode rabatter og fordeler i Stavanger og Sandnes - helt gratis. Bli med i Byas Kompis!
Økte salget med 400 prosent
Pop up-en åpnet mandag og vil bli værende i hvert fall ut uken.
– Det er ny kolleksjon på vei, så vi er nødt til å gjøre litt plass, rett og slett! Så nå tømmer vi lageret, sier Elsa Fredrikke til Byas.
– Planen er å stå ut lørdag, men vi står gjerne lenger hvis det er behov. Vi vil bli kvitt mest mulig. Det har allerede vært ganske godt trøkk. Dette er ikke siste gang vi gjør noe slikt, det er jeg ganske sikker på.
Godt trøkk beskriver egentlig hele det siste året. Mye har skjedd siden juni i fjor, og nå har 27-åringen merket sitt i nærmere 40 butikker spredd omkring i landet.
– Det går kjempebra. Over all forventning. Det har vært en litt rolig høst i butikkene, men vi er akkurat der vi vil være. Kolleksjonen jeg hadde i sommer da vi møttes sist var den som avgjorde alt. Vi økte salget med nesten 400 prosent, og jeg tror det blir enda mer med de kommende kolleksjonene, sier hun.
– Et eventyr
Designere må alltid tenke noen sesonger frem i tid, så selv om vi så vidt har begynt å kjenne vår i luften, har Elsa Fredrikke allerede levert fra seg høst-og vinterkolleksjonen.
– Vår- og sommerkolleksjonen er som en godteributikk - pasteller for alle pengene. Den er veldig sukkersøt og «jentete». Høst- og vinterkolleksjonen blir en god del mørkere, med tyngre farger som flaskegrønn, burgunder, sennep , grå og sort. Med masse tunge strikkegensere, sier hun og legger til:
– Vi satser på at vi har en god sesong i vente. Ootd har vært og er et eventyr.
Pop up-en er åpen 12-18 alle dager utenom torsdag, da holder de langåpent til 20.